torsdag den 29. maj 2014

LAST SCHOOL DAY/ TIE SKIRT

Så har jeg været til sidste skoledag - så 4 mundtlige afgangsprøver til, og jeg er fuldstændig færdig! Jeg glæder mig til, at prøve at komme på gymnasiet og at gå på et sted som ligger rimelig tæt på mig!
Min søster tog billedet efter, st jeg var kommet hjem fra sidste skoledag, hvor jeg frøs en del! Det var sindssyg koldt... men man er vel viking! 

Jeg valgte, at lave mit eget kostume i stedet for at købe et! (Jeg fik dog heldigvis hjælp med at lave slipsenederdelen!!). 
Men jeg har tænkt mig at forklare jer hvordan I laver den slipsenederdel jeg har på, da den sagtens kan bruges i hverdagen også. 

I skal bruge:
-Virkelig mange slips
-Sytråd
-Saks
-Elastikbånd
-Lynlås
-Symaskine


1. Start med at ligge slipsene i det mønster/ den rækkefølge du gerne vil have dem i.


2. Begynd så, at sy dem sammen på symaskinen. Jeg har lagt slipsene sådan, at en ligger under og så kommer der en ovenpå, som I kan se på billedet. Husk at måle hvor lang I vil have nederdelen går ned, inden I begynder at sy. Mål undervejs hvor mange slips der mangler for at den passer i livet.

3. Når du kun mangler et slips for, at den passer i livet, så sy en lynlås på imellem de to.

4. Sy nu en elastik fast, som du har målt om dit liv ind i den. Bagefter folder du slipsene op over elastikken og syr dem fast, så der dannes en slags "bue" rundt om elastikken. Klip det resterende af.

5. Så skal du bare klippe alle løse sytråde af, og så har du en slipsenederdel!

Hvad synes I om mit kostume til sidste skoledag?

1 kommentar:

  1. Virkelig sjov idé! Ville måske prøve at lave noget lignende, men kun hvis jeg kunne nogle slips' der nogenlunde lignede hinanden i stil, farve og print!

    http://industrialbarbie.blogspot.dk/

    SvarSlet